Myysigt !

kom precis hem från kungsbacka. har ätit lunch med Elin, Sofia, och Hanna , och sen gick jag och elin och sofia runt lite på stan och kollade ! =) mysigt att träffa dom igen . underbara tjejer ! nu ska jag städa lite och sen kommer nog robin hit och klipper sig , sen ska jag till salongen , vi ska ju som sagt ha ghd kväll och d kommer ovanligt många idag . kul at kunna hjälpa folk åsådär =) sen åker jag direkt till tränignen och idag är de fys som står på schemat och sen is =)
i looove it !

 Tänkte bara ge er ytterligare ett tips om shampoo !
eller asså mer HUR man tvättar sitt hår.
många tvättar bara sitt hår en gång , åh det blir absolut inte rent då :P
renare men fortfarande smutsigt:P

1. blöt ner håret och ta i shampoo , detta gör att hårstråts ytskickt öppnas , och man kan jämförad et med paraplyer som ligger på rad som öppnas ;) haha ..

2. skölj ur , fjällskiktet är fortfarande öppet , så nu tar du shampoo igen och det är nu som du drar ur skiten ur hårstråna lixom....

3. balsaaaam .... fördela i hela håret och ta i det när det är urkramat så att de inte är massa vatten i håret ... du behöver inte ta en stor mängd ( om du inte köpt det på ica(N) ) utan ta en liten klick , fördela i händerna , och sen dra i håret .

4. RENT HÅR !!

alltså om man bara tvättar en gång , öppnar man bara fjällskiktet och sen stänger det med en gång igen . onödigt !


Tack för maj  !


Kommentarer
Postat av: Moa

bra tips sofia :) det har jag aldrig tänkt på att man ska göra :P

2009-10-07 @ 16:37:57
Postat av: linn

om man har lite slitet hår men man vill att håret ska växa och man inte vill klippa sig mer än 4 centimeter ungefär, vad ska man göra då :) tips ?

plattar håret ibland men har skyddssprej

2010-02-11 @ 15:29:28

Vad har du på hjärtat? :) :

Vad heter du ?:
Kom ihåg mig?

Din Mail: (publiceras ej)

URL/Din Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0