Får frågan i stort sett varje dag !

En fråga jag som frisör får i stort sett varje dag är
Vad ska man använda för Shampoo ?
Ja du , vad ska man använda för shampoo .
vill man att håret ska slita sig extra fort, vara svårt blekt / svår färgat , att det ska ligga en plast / silicon hinna runt hårstrået , ah . osv osv .!
sure . köp gärna Fructis, Herbal , eller Sunsilk ! detta är dom värsta man kan ha , som jag känner till , det finns mängder fler , men dessa innehåller grymt mycket olösliga siliconer !
Vill du ha ett fint glansigt hår som mår bra och som du inte behöver klippa det lika ofta så  är det ett frisör schampoo du ska använda dig av . VAD som helst , bara det är ett frisörschampoo . du kommer märka skillnad med en gång , jag loooovar !
och har man använt dom värsta ,  som jag nämnde ovan för länge så ligger det en hinna runt hårstrået och då kan man behöva göra djuprengöringar hos frisör först !
det har tilloch med vart inne killar som använt bla fructis vax och daxvax ( som tur är inte används lika mkt längre ) som vi har skickat hem igen för vi inte kan klippa dom ,
dom får sitta med yes diskmedel i håret i en bastu . Det löser  upp det . !!
inget annat ! 

ni som klagar på priset på frisörschampoo !
du behöver inte tvätta det lika ofta om du riktar in dig på ngn som funkar för just ditt hår !
du behöver 10 gånger mer av ett schampoo på ica än vad du behöver av ett frisörschampoo eftersom dom dessutom har blandat ut shampoot med jätte mycket vatten !
så tar man bara och shampoonerar håret när de är riktigt blött så blir det rent bara av en 1kronas storlek !
det blir en stor klumpsumma som ska betalas på samma gång , men i slutändan tjänar du på det grymt mycket ! 

det är även silikoner i frisör shampoon , men skillnaden är att dom är vattenlösliga , och det är inte iblandat annan skit som förstör ditt hår !

"Men dom luktar ju sååå gott ? "
Ja visst , eftersom dom dränker dom med dofter för att de ska täcka alla äckliga ämnen och sånt som är i proppat ! och jag kan säga att frisörprodukter luktar grymt gott och sitter i tills du tvättar håret nästa gång !
fråga mina kära vänner ;) haha !

snälla , om ni har några frågor , FRÅGA !
jag svarar på allt jag kan ! och fundera en extra gång om det verkligen inte är värt att slösa den där extra hundralappen på eett vackert och mjukt hår !


Kommentarer
Postat av: Moa

något förslag på ett bra schampoo till mitt tunna hår ? :)

2009-10-05 @ 21:26:19
Postat av: Sofia

något volym shampoo ! :) jag gillar lanzas nya volume !!!! =)

2009-10-05 @ 23:07:53
URL: http://synchroskater.blogg.se/
Postat av: Moa

okej tack :) ska fråga min frisör om de nästa gång jag ska dit :)

2009-10-06 @ 20:02:45

Vad har du på hjärtat? :) :

Vad heter du ?:
Kom ihåg mig?

Din Mail: (publiceras ej)

URL/Din Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0